Morgen
Als OR-trainer en HR-adviseur wil ik graag een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van HR-beleid binnen organisaties. Mijn wens is dat er naast de aandacht voor de klanten, het product en de dienstverlening ook veel wordt geïnvesteerd in de mensen die dat mogelijk maken. In mijn optiek heeft HR-beleid altijd een positieve insteek: geef aandacht aan wat goed is neem dat als uitgangspunt voor verdere ontwikkeling. Het gesprek hierover tussen directie, management, medewerkers en medezeggenschap wordt steeds belangrijker. Dat gesprek wil ik graag faciliteren!
Vandaag
Een hele afwisselende baan waarin ik elke dag bij verschillende bedrijven en organisaties in hun keuken kijk. En daar kom ik in contact met hele bevlogen mensen die staan voor hun bedrijf. Ik werk vooral in de sectoren Bouw en Woningcorporaties, industrie, zakelijke dienstverlening en rijksoverheid. Mijn werk bestaat uit het adviseren van OR, HRM en directie over allerlei onderwerpen. Organisatie verandering, leiderschap, cultuur en het invoeren van HR-instrumenten en duurzame inzetbaarheid. Mijn specialiteit is het trainen van management en medewerkers om het maximale uit hun gesprekscyclus te halen. Ik heb een super-baan!
Gisteren
Meer dan 10 jaar HR-adviseur geweest. Veel ervaring opgedaan in de gezondheidszorg met alle HR-taken en het adviseren van management hierover. Daarnaast projectleider voor het invoeren van functiewaardering, secretaris van geschillencommissies. Lid van de sociale commissie van de OR. Het vak van trainer heb ik geleerd bij het Sollicitatiecentrum van Delft. Daar gaf ik trainingen aan TU studenten en deed ik projecten voor de gemeenten Delft en Westland. Veel verschillende cliënten van nieuwkomers tot politieagenten met een burn-out.
Publicaties
- Een goed gesprek komt niet vanzelf, Peter Regter, Werk & veiligheid, april 2021
- HR en OR: een gouden combinatie, Peter Regter en Lyan Rietveld, HRcommunity, november 2019
- Jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn uit, doelen stellen en feedback zijn in, Peter Regter en Lyan Rietveld, HRcommunity, maart 2019
Lees mijn blogs